top of page
  • שימי רף

הפרעת קשב היפר אקטיבית ADHD. מה קורה שם ואיך הבעיה ניתנת לפתרון ללא תרופות


דמיין שאתה נוהג במכונית. אתה כמובן מתאים את מהירות הנהיגה לתנאי הדרך. בעלייה אתה מוריד הילוך ומוסיף מעט גז. כשהדרך מפותלת אתה מאט. כשהדרך פתוחה אפשר להגיע עד המהירות המרבית המותרת. זה ברור לנו שאפשר לשלוט במהירות ובהילוכים.

מה קורה כשיש לך הפרעת קשב היפר אקטיבית? דמיין שהמנוע עובד בטורים גבוהים כל הזמן, כי לא לימדו אותך שאפשר להוריד את הרגל מהגז. כשהדרך פנויה אין בעיה, נוסעים מהר ובדרך כלל זה לא מפריע לאף אחד, הרבה פעמים זה אפילו מועיל. מתחילה עלייה. נהדר, איזה כיף. המנוע מגיב טוב לעומס וסוף סוף אתה מרגיש שאתה ממצה את היכולות של האוטו. אתה עובד בעומס גבוה ומרגיש סיפוק. נגמרה העליה, הכביש נהיה נפותל. אתה לא יודע איך להוריד את הרגל מהגז. נהגים אחרים צריכים לבלום מידי פעם או לסטות מהדרך, כדי לא להתנגש בך. ומה יקרה כשתגיע לכביש משובש? זה כבר עלול לגרום לך סבל. כשהגלגל נתקע בבור זה יכול לפנצ'ר אותו ואפילו ממש להרוס את האוטו. זה לא אשמתך, אתה פשוט לא יודע איך להוריד את הרגל מהגז.

מה הפתרון? הרעיון של הפתרון הוא פשוט. ללמוד איך להוריד את הרגל מהגז. אבל איך עושים את זה? אם אתה סובל מבעיית קשב היפר אקטיבית, אתה לא בדיוק יכול להחליט: "עכשיו אני מוריד גז ומתרכז". אין לך את אפשרות הבחירה הזו. זה לא משהו שאתה יכול לעשות באופן מודע, ואף אחד במערכת החינוך ואחריה לא לימד אותך לעשות. בדרך כלל פתרו את הבעיה באופן סימפטומטי על ידי כדורים או התאמת הקלות כאלה ואחרות והשלמה עם המצב. לא סיפרו לך שאפשר לטפל בבעיה עצמה, עד כדי כך שבמבחנים לזיהוי בעיית קשב לא יבחינו שיש בעיה. אפשר ללמוד איך להוריד את הרגל מהגז ולשלוט במהירות הנהיגה שלנו.

איך עושים את זה? איך מפתחים את היכולת להוריד את הרגל מהגז? קצת פיזיולוגיה: כשהגוף שלנו במנוחה גם המוח שלנו יהיה יותר רגוע, וכשהגוף שלנו פעיל, גם המוח שלנו יעבוד מהר יותר. רוב האנשים מצליחים להאיץ את פעילות המוח גם כשהגוף רגוע. כאן מתחילה הבעיה. חלק מהאנשים לא מצליחים להאיץ רק את פעילות המוח ללא האצת פעילות הגוף. מי שסובל מבעיית קשב, צריך את הגברת פעילות הגוף כדי להגביר את פעילות המוח. התמצית של טיפול בבעיית קשב היפר אקטיבית, היא לפתח את היכולת להגביר את פעילות המוח גם כשהגוף במנוחה. המוח שלנו גמיש. תוך כמה שבועות אפשר לפתח יכולת קשב וריכוז, בלי תרופות ובלי שאף אחד ישים לב שהייתה לך פעם בעיית קשב היפר אקטיבית. כמטפל בשיטת רביב, זה מה שאני עושה. מוזמנים לפנות אלי לבדוק אם הטיפול מתאים לכם.

23 views0 comments

Recent Posts

See All

מה הקשר בין טראנס ובעיות קשב וריכוז?

טראנס הוא מצב שבו אנחנו מרוכזים בחלק קטן מהמציאות ומתעלמים מכל השאר. בעצם אנחנו כל הזמן במצב של טראנס, כי אי אפשר להיות מודע ולהכיל את כל מה שקורה סביבנו. אנחנו בוחרים להתמקד במה שחשוב לנו או תופס את

bottom of page